DietCoaching by Mnq – PROTEINY.


Estera na szkoleniu powiedziała, że daje nam miesiąc na przeorganizowanie swoich lodówek. Dzięki Bogu ja swojej nie musiałam – bo już początkiem roku okazało się, że przymus bycia na diecie gluten_free i no_lactosis, spowodował wielkie zmiany.

Jaka natomiast jest nauka i przekaz dla Was? Jeżeli jeszcze miotacie się z dietą i ciężko idzie zmiana nawyków, polecam zacząć od uzupełniania (nie mylić z zamianą – żaden Dukan ) produktów białkowych.

Co daje wysoka podaż białek w diecie?

Liczne doniesienia naukowe wskazują, że dieta wysokobiałkowa wpływa na zmniejszenie masy ciała m.in. poprzez redukcję tkanki tłuszczowej. Jest to naukowo uzasadnione, a związane jest ze swoiście dynamicznym działaniem pożywienia (SDDP) tzw. termogenezą poposiłkową, czyli okresowym wzrostem przemiany materii i wydatków energetycznych ustroju, spowodowanym spożywaniem pokarmu, trawieniem, wchłanianiem oraz transportem składników odżywczych. Przyjmuje się, że SDDP jest uzależnione od składu i ilości przyjmowanego pożywienia. Białka (czy to roślinne czy odzwierzęce), powodują wzrost przemiany materii o 25%. Dla porównania wzrost przemiany materii z tłuszczów wynosi 5-10%, a z węglowodanów około 6%.

Pamiętajcie jednak, że zwiększając podaż protein w diecie, należy zadbać o właściwą ilość wypijanych płynów ( narządami odpowiedzialnymi za metabolizm białek są nerki i wątroba).

WSKAZANE ŹRÓDŁA BIAŁKA W ŻYWNOŚCI:

1. Mleko o zawartości tłuszczu 1-1,5%.

2. Chude przetwory mleczne( kefiry, maślanki, jogurty, sery twarogowe).

3. Ryby (śledź, tuńczyk, sardynka, makrela, łosoś).

4. Chude mięso (indyk, cielęcina, kura).

5. Jaja.

6. Umiarkowana ilość orzechów (garść).

Nie muszę chyba dodawać, że właściwa podaż białek wyliczana jest indywidualnie w zależności od płci, aktywności i trybu życia?

DSC_4742m

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s